joi, 21 aprilie 2011

Câte aberații, domnule!

Ce ți-e și cu filosofii ǎștia. Am o ciudǎ imensǎ momentan pe Schopenhauer, filosoful german din secolul al nouǎsprezecelea. A îndrǎznit individul sǎ dezvolte o teorie care mǎ pune într-o luminǎ foarte proastǎ

Cicǎ eu, ca orice femeie de pe lumea asta, dețin o perversitate polimorfǎ latentǎ. Dacǎ parinții mei și societatea îmi direcționeazǎ atenția de la aceastǎ amenințare interioarǎ, intrinsecǎ mie, prin educație, sunt salvatǎ. Insǎ, dacǎ aș cǎdea sub influența unui "seducǎtor avizat", bomba ar exploda și eu aș deveni iremediabil o stricatǎ.

Cat misoginism la un spirit luminat!

Teoria e preluatǎ și de Freud, care afirma cu nonșalanțǎ cǎ numai bǎrbatul este caracterizat de acel elan creator, sau numai el poate aparține lumii ideilor. Femeia, reprezentând natura, deci și ceea ce e mai primitiv pe lumea asta (impulsul sexual), nici pe departe. 
Da, cred și eu, frustrații or sǎ abereze la infinit ca sǎ se mai elibereze de neputințele lor de cuceritori.

Si mǎ mai miram eu de ce indivizi luminați își permit reacții care ar caracteriza mai degrabǎ pe cei neinstruiți.

Misoginismul nu tine cont de pregǎtirea intelectualǎ.

5 comentarii:

  1. Filozof de bodega21 aprilie 2011 la 00:47

    "Misoginismul nu tine cont de pregǎtirea intelectualǎ." De asta poti sa fii sigura. Si nici nu cred ca se va schimba ceva prea curand. Ma rog, nu pot sa ma pronunt eu relativ la succesul lui Freud la "agatat", pentru ca, in comparatie cu el, sunt o rama.
    Stii si tu cum e: Un om instruit poate fi superficial cand vrea, dar un om neinstruit e mereu egal cu sine insusi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai, eu cred ca numai un frustrat si un neputincios poate sa debiteze asemenea nonsensuri.
    Sa fiu ranita si eu de un tip, apoi sa vezi ce de teorii fantastice as enunta.
    Asa-i, poate sa fie or superficial cand vrea, or profund. Dar superficialitetea asta poate pana la urma sa se confunde cu nesimtirea. Si atunci chiar nu mai e nicio diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Filozof de bodega22 aprilie 2011 la 00:34

    Totusi, ti-am zis ca posturile din categoria "Protestez!" sunt cele mai tari. :D Acuma pe unde or fi comentatorii... si mai ales comentatoarele?

    RăspundețiȘtergere
  4. :))Ai facut tu o categorie "Protestez!"? Pai, atunci tre' sa o trec la etichete.
    De ce sunt cele mai tari? Iti place sa vezi oamenii nervosi?

    Comentatorii sunt sigur la facut curatenie si la preparat bunataturi. Iar comentatoarele sunt in fata televizorului si vizioneaza meciuri. Idilica imagine, nu?:P

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc...aveam nevoie de o chestie din asta!
    Esti raza mea de lumina astazi...:))( nu ca n-ai fi intotdeauna)

    RăspundețiȘtergere