duminică, 18 martie 2012

Amintiri din copilărie

Obișnuiesc de câteva săptămâni să vizitez câte un muzeu din Iași în fiecare duminică după-amiază.

Astăzi am mers la Bojdeuca lui Ion Creangă din cartierul Țicău. Nu o mai vizitasem din clasele primare, din cadrul unei mini-excursii cu clasa.
 A fost un sentiment ciudat să mă reîntorc după acest timp și să redescoper muzeul si împrejurimile unde mai obișnuiam să mă joc, casa mea nefiind foarte departe de locul cu pricina. Îmi aduc aminte ca am participat și la un concurs cu desene pe asfalt, în cinstea comemorării autorului.

M-am întristat pentru că fântâna din fața casei nu mai are cumpănă! Eram atât de impresionată când eram micuță de acea cumpănă semeață! Unde a dispărut oare?

Mai jos, câteva poze. Consider că, dacă ar fi alb-negru, unele ar părea din secolul XIX. Același aer oriental, exotic ce emană din descrierile străinilor care au povestit despre orașul Iași s-a păstrat.
Bojdeuca!!!
Bordei din cartierul Țicău. Parol că e din secolul XIX!
Bojdeuca văzută din spate.
Una din ulițe.
Muzeul lui Mihai Codreanu, unde mă ascundeam când jucam de-a-v-ați ascunselea cu ceilalți copii din cartier.
. Restaurantul  lui Creangă și al lui  Eminescu. Și o Coca rece. Pariez că cei doi ar fi fost înnebuniți după acest elixir!

3 comentarii:

  1. eu inca nu am reusut sa ajung pe acolo...ar trebui sa imi fie rusine:(

    RăspundețiȘtergere
  2. Hey, să îți fie! Este extrem de intereantă căsuța și la fel și locul. Nu mai pierde timpul!:d

    RăspundețiȘtergere