marți, 23 noiembrie 2010

Limba noastra-i o comoara

"Mie nu imi place proful Y pentru ca foloseste un limbaj intortocheat si nu il inteleg. La seminarii mi-e greu sa ii urmaresc expunerea.  Cred ca ar trebui sa foloseasca un limbaj comun."

Cum va suna? Simtiti ca va roade ceva pe creier? N-ati inteles? Sa reformulez, poate ca n-am fost coerenta. 

Studentul  X considera ca profesorul Y trebuie sa se exprime intr-o limba romana simpla, cand explica studentilor la seminar. Fara neologisme, fara fraze lungi care necesita o atentie sporita.

Mie imi place proful Y.
Imi place limbajul lui intortocheat, caci un intelectual trebuie sa se exprime intortocheat. Nu degeaba exista vorba aceea in popor, ca invatatii vorbesc o limba de neinteles si discuta chestii pasaresti. 
La seminarii profesorul nu-i obligat sa iti explice lectia  ca in liceu. Pune mana pe o carte, ia-ti cateva notite si ai sa vezi apoi ca idelile profului nu-s chiar atat de chinezesti.
Ce cuvant nu intelegi, noteaza-l. Sau cere-i sa il mai repete o data (exista riscul sa il scrii gresit pentru ca il auzi pentru prima data). Profesorii nu-s deranjati de intrebari.  Mergi frumos acasa si cauti in DEX. Vei deveni mai destept pe zi ce trece.

Stie cineva cine e personajul?:)
Personal, eu ador sa merg la facultate, sa stau cu coatele pe banca si sa ascult un prof, o profa care a citit sute de carti, a fisat o sumedenie si a invatat "o groaza". 
Ador sa urmaresc logica expunerii, incercand sa observ cam unde ar veni pusa virgula, sau sa ma intreb pana unde merge proful cu paralelismul.
Dupa ce tace, am atat de multe intrebari dar ma fac mica-mica. Ma intimideaza bagajul lor de cunostinte



P.S. Daca in mediul universitar profesorului i se cere sa vorbeasca ca in fata unor elevi de la gimnaziu, de ce mai numim universitatea institutie de invatamant superior? 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu