luni, 22 noiembrie 2010

Ehe, pe vremea mea...



Recent,  am frunzarit cartea lui Alexandre Dumas, "Ludovic al XIV-lea si secolul sau". 

Pe la inceput, gasiti acolo niste detalii interesante cu privire la iubirea ducelui de Buckingham fata de  Ana de Austria, sotia regelui Ludovic al XIII-lea. Pentru a-i fi in preajma,  indragostitul recurgea la diferite deghizari. Se prezenta acesteia ba ca gradinar, ghicitor, ori rege oriental, sau chiar ca servitor.
Dumas: "Astazi suntem foarte departe de acele iubiri cavaleresti care n-aveau adesea drept rasplata, pentru niste sacrificii uriase, decat o privire sau un cuvant; pe atunci femeile erau iubite ca niste regine, iar reginele ca niste divinitati".


Imi pare mie sau putem citi la Dumas o nostalgie fata de cum se iubea la 1624? Ca  de pierderea sentimentului de iubire cavaleresc vorbeste deslusit. 
Daca "astazi-ul" lui insemna anul 1850, sunt curioasa ce ar fi scris in 2010.

13 comentarii:

  1. Iubire cu premeditare1 decembrie 2010 la 23:16

    Era cam absurda iubirea "pe vremea lui"... probabil in 2010 se interna la nebuni.

    RăspundețiȘtergere
  2. La nebuni au ajuns si cei din vremea lui:)).
    Ai dreptate, era cam absurda si ma bucur ca traiesc in 2010. Dar stii ce apreciez? Ca atunci, spre deosebire de azi, fetele asteptau sa fie curtate. Se lasau greu cucerite! Si eu zic ca asta facea povestile de dragoste fermecatoare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iubire cu premeditare3 decembrie 2010 la 21:12

    Nu s-au schimbat toate chiar asa, am intalnit destule femei care sunt cum spui tu... problema e ca barbatii nu mai au rabdare. Sa inteleg ca si tie iti place sa te lasi greu cucerita?

    RăspundețiȘtergere
  4. :))
    Uite ca nici nu mi-a trecut prin cap asta. Se poate sa fie si cum zici tu...
    Habar n-am cum sunt in relatiile cu baietii. Imi place sa cred ca-s greu de cucerit. Bine, teoria cade daca ar sta in fata mea domnul Rochester.:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Iubire cu premeditare4 decembrie 2010 la 16:21

    Pai draga Lara, daca imi permiti sa-ti spun asa.
    Greu de cucerit in ziua de azi poate insemna mai multe lucruri. Poate la 1624 toamna insemna romantism. In vremurile de azi inseamna ori pretentii prea mari, ori testarea "partenerului". Daca nu te incadrezi la niciuna, atunci esti de moda veche. :) Ceea ce nu e neaparat rau, dar baietii n-o sa inteleaga niciodata ce urmaresti (decat daca iti citesc blogul haha).

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-e ciudat sa fiu "draga Lara" unei "Iubiri cu premeditare". Un nume aveti? Ca altfel...eu cu cine vorbesc???
    Sunt pentru romantism, sunt pretentioasa (nu imi dau seama ce inseamna pretentii mari... un baiat destept, amuzant si sensibil se incadreaza aici?:D) si oh, da!, sunt pentru "testare". Una de aia, ca la armata. O fata cu capul pe umeri trebuie sa stie ce isi ia pe langa acasa. Right?
    Momentan nu urmaresc nimic :)).

    RăspundețiȘtergere
  7. Iubire cu premeditare5 decembrie 2010 la 15:50

    Tudor, incantat de cunostinta. :)
    Destept, amuzant si sensibil... vezi aici e probabil ca regula aia pe care o are tata afisata pe usa:
    Executam 3 tipuri de lucrari: bune, ieftine si rapide. Cele bune si ieftine nu sunt rapide, cele bune si rapide nu sunt ieftine, iar cele ieftine si rapide nu sunt bune.
    Probabil in cazul de fata amuzant fara destept nu prea merge, dar daca simtul umorului e bazat pe sarcasm si ironie, atunci sigur nu e sensibil. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut, Tudor!
    :))Amuzanta expunerea ta.
    Eu insa raman la parerea ca un tip poate sa fie si ironic, si sensibil. Nu stiu exact cum, dar se poate.

    RăspundețiȘtergere
  9. Iubire cu premeditare7 decembrie 2010 la 15:44

    Apropo, ai uitat frumos din lista ta. Unei fete dragute ca tine nu i se potriveste chiar orice tip "destept, amuzant si sensibil". :P Asta fara ironie.

    RăspundețiȘtergere
  10. Asta cu frumoasul e tare relativ. De exemplu, amica mea cea mai buna n-a fost niciodata de acord cu preferintele mele.
    I-a vazut urati pe toti baietii de care am fost atrasa fizic :))...

    RăspundețiȘtergere
  11. Iubire cu premeditare7 decembrie 2010 la 22:03

    Las-o tu pe prietena. Doar nu asculti de ea cand alegi un baiat, ce naiba. Desi o sa-ti povestesc o anecdota de la stimabilul Tudor Octavian:
    O fata era foarte indragostita de un baiat. Ajung impreuna si totul era perfect. Doar ca prietenele ii spuneau din cand in cand: "Mai fata ce baiat inteligent (amuzant si sensibil :))) ai gasit, dar uite ce cap mic are." Nu punea ea la suflet toate astea, dar de la o vreme, tot auzind asta, pana la urma incepe sa creada si se desparte de baiat.
    Cand ii spune povestea tatalui, acesta ii spune ca nu i se parea mic capul baiatului si ca el are un cap chiar mai mic. Fata, venindu-i o idee, ia o coala de hartie si se apuca in zilele urmatoare sa masoare capetele tuturor barbatilor cunoscuti. Dupa ce strange destule masuratori, face calculul si constata ca, de fapt, capul fostului prieten era ca marime peste media cunoscutilor.
    Ii arata concluzia tatalui, care ii spune: "Pai daca nu are de fapt capul mic, de ce nu te duci sa te impaci cu el?" Fata izbucneste in lacrimi si zice: "Da tata, dar nu pot sa umblu cu foaia asta dupa mine si sa le-o arat la toti!"
    Concluzia? Sper ca n-ai prea multe prietene. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Tudor, tu chiar esti...amuzant :))!
    Am mai multe prietene, insa numai de una ascult. Alesul va trebui sa fie sarmant cu ea caci cuvantul ei va avea greutate. Asta este, asa sunt eu. Mai usor de influentat de persoanele apropiate.
    Tu cum esti?

    RăspundețiȘtergere
  13. Iubire cu premeditare9 decembrie 2010 la 21:43

    Mersi de compliment. Sper ca n-a fost ironic. :)) Daca n-am avea umor cred ca am innebuni in ziua de azi.
    Despre mine ce sa zic... incerc sa nu dau atentie la ce spun "ai mei" (parinti, prieteni etc.) in situatii de genul asta. Daca mie imi place persoana e destul. Mi s-ar parea normal sa o si apar in cazul de fata daca spun ceilalti ceva rau. Si eu am vazut defecte la partenerii altora dar nu mi s-a parut de bun-simt sa comentez.
    De obicei sunt destul de "blindat" cand aleg pe cineva, daca a trecut de mecanismele mele de aparare, atunci sigur lucruri mici remarcate de ceilalti n-au nici o valoare. :))
    Gata ca facem chat deja aici. :))

    RăspundețiȘtergere