miercuri, 11 aprilie 2012

Biblii protestante? Ferească-ne!

Extraordinar! La chioșcurile de ziare se vând Biblii neoprotestante! Cum își poate permite trustul Adevărul să difuzeze în România traducerea românească cea mai bună a Cărții Sfinte?

Pentru că România este o țară majoritar ortodoxă, opțiunea cea mai sigură este vehicularea traducerii tradiționale. Chiar dacă cu greu se poate înțelege sensul exact al mesajului. Aceasta se face spre binele credincioșilor,  astfel se oprește din fașă orice urmă de prozelitism sectar.

Dacă un membru sau o membră a unui cult evanghelic comite o crimă sau mai știu eu ce, presa scoate în față, cap de afiș, apartenența confesională a persoanei în cauză. Creionează un tablou sumbru, care lasă să curgă imaginea unei secte vinovată de fel de fel de rituri macabre, de spălări a minții etc..

Dacă ziarul Adevărul publică Biblii în traducerea lui D. Cornilescu, care devine "pocăit" în timpul procesului, Biserica Ortodoxă Română se sesizează. Nu se ține cont de aspectul intelectual al problemei, acela că traducerea acestuia este cea mai fidelă și mai pe înțelesul românilor.

Teama de pericolul eretic frânează cunoașterea, la fel ca în medievalitate.

M-am săturat! Discutăm despre România ca despre un stat de drept, în care libertățile sunt respectate. În care minoritățile nu sunt discriminate... da, este exact acea stare naturală armonioasă a lui Rousseau. Românii și româncele, indiferent de diferențe, dansează întotdeauna într-o horă a respectului.

Nu știu de ce Adevărul s-a hotărât să publice varianta Cornilescu, habar n-am dacă a făcut-o din motive politice, ca să lovească în Biserica Ortodoxă. Nici nu mă interesează, de fapt. Fiecare editură este independentă și are propria politică. Ceea ce mă enervează, și drept urmare mă determină să fiu interesată de subiect, e atitudinea bisericii majoritare față de.

Mă lovește direct, pentru că eu citesc în fiecare zi traducerea Cornliescu. Ca urmare a acestei acțiuni, eu-l meu interior este transformat tot mai mult în bine. Dumnezeu îmi vorbește personal și eu Îl ascult, punând în practică  poruncile Lui.
Când Biserica Ortodoxă ia această poziție isterică, ia în râs trăirea mea spirituală.  Atentează la libertatea mea de conștiință și mă situează într-un loc dubios, în afara legalității și a normalității românești. Devin o ciudată.

Nu sunt.

Sunt o tânără care se străduiește să Îl slujească pe Hirostos citind zilnic Biblia "protestantă". Și,  pentru că îmi este permis, biblic, să mă laud în Hristos, trăirea mea este cu mult mai sfântă decât a multor cititori de Biblie "ortodoxă". Și, la fel ca mine, sunt mulți alți tineri și tinere care sunt contaminate de microbul protestant, ducând o viață simplă, după Scripturi.

La urma urmei, poate difuzarea va aduce numai bine României!

P.S. Dumnezeu să binecuvinteze România!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu