duminică, 9 octombrie 2011

reputație da, popularitate ba

M-am mișcat cu un milimetru în ceea ce privește cunoașterea despre reputație.

Iau în considerare acum faptul că reputația despre care scrie în Biblie nu are nicio fărâmă de legalism.
 
Reputația în înțeles biblic ar putea să însemne că omul respectiv manifestă mereu amabilitate și dragoste, chiar și față de cei care nu îl suportă. Și astfel, indiferent dacă convingerile sale sunt acceptate sau nu de majoritate, nimeni să nu aibă ceva urât de spus despre el sau ea.

Bineînțeles că asta exclude fățărnicia sau tendința efemeră a omului de a-și croi o imagine de fațadă.
   
 Și, în plus, conceptul de reputație s-ar putea dovedi antagonic cu popularitatea. Ținută mea morală este ireproșabilă dar nu sunt iubită de foarte mulți din anumite motive. Am o reputație bună, dar sunt respinsă. Raportând-mă iar la Isus (încerc cu toate forțele că El să fie reperul meu și nu oamenii dezamăgitori), El avea o reputație bună, împotrivitorii nu îl puteau învinui de nimic rău, dar nu era deloc popular, mai ales în cercurile înalte.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu